2010-08-22

錢幣

這就是不丹的錢幣。一元的正反面。


有人留言,說想看不丹的錢幣。於是我把我的錢幣寶袋翻出,一整個往地上倒,花了二個小時,一個一個錢幣慢慢看,腦袋裡那些流浪時的記憶又一個個湧起。每個錢幣背後都有一個故事。有幾個是好心人給的,有些是在跳蚤市場裡尋到的寶。


上面是不丹的錢幣。


寶袋裡裝的寶物。


辛巴威的錢幣。左至右是5 cent, 10 cent, 20 cent, 50 cent, $1 and $2


辛巴威紙幣。$1 bill and 1 trillion bill(14個零!)


這是台灣的五角。


這是孫中山的壹圓。以前的硬幣好大一枚。


這些中國古錢。也是好大一枚。


絕版的澳洲Penny。

6 則留言:

70 提到...

五角在台灣還能流通使用說!

Chloe 提到...

是喔。有東西標價5角喔?
我記得我有一個袁世凱頭像的硬幣一圓,我爸給我的,後來移民忘了拿,留在中興路那個家,心痛啊!

70 提到...

郵票

Unknown 提到...

Dear Chloe:

Stopping by your blog unexpectedly, I hope you don’t mind….I almost read through your blog and basically I believe this is everyone who found your blog would do the same thing. Seems a serious person like you, has been too busy to keep this land running. When I click “comment” I tell myself I must be crazy, I’m naively thinking about the possibility of getting your response here. You may not need and perhaps view this as a bother; I just want to say you’re an admirable woman. Every single post in your blog really catches eyes. Thank you for the public sharing~~

Chloe 提到...

Hi Pyltwn,
Thanks for your comment. Now I feel bad of not updating the blog often. I didn't think that would be people other than my friend visit the blog. Thanks for letting me know you enjoy reading it and glad that it has inspired you. I'll try to update it more often in the future.

v 提到...

Dear Chloe:
我是在找神奇那斯卡線的時候發現你的blog,
然後不可自拔的將你所有文章都給看完了,
看完之後覺得若有所失啊~~~因為兩年前開始你就沒再更新了,嗚~~沒得看了~~
閱讀你的旅行文章是我苦悶生活中的一大樂趣啊~~
我多麼希望能再看到你描述忙碌生活有趣旅程的文筆,
但另一方面也猜想你大概是工作太忙碌或是已經找到如意郎君,已經幸福得顧不著blog了,

有空要記得回來報報喜訊啊(一廂情願地這樣以為)~~~